چند خبر و نظر   2009-07-15 10:02:47

خبر مهمی که در شلوغی دوران انتخابات اتفاق افتاد و متاسفانه خوب به آگاهی مردم نرسید تسخیر بانک سرمایه توسط احمدی نژاد است.احمدی نژاد پس از تخریب بانک پارسیان به عنوان بزرگترین بانک خصوصی از نظر سهامدار پس از کش و قوس فراوان با حسینی هاشمی(مدیر عامل سابق بانک سرمایه) از مدیران با سابقه بانکی توانست اصغر ابوالحسنی را که از دوستان وی به شمار می رود به مدیر عاملی بانک سرمایه منصوب کند. از سوابق ابوالحسنی که فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق و از همفکران قدیمی احمدی نژاد و علی احمدی (وزیر آموزش و پرورش فعلی و رییس کل دانشگاه پیام نور سابق) است می توان به مهمترین پست اجرایی او یعنی قائم مقامی و معاونت مالی و اداری و آموزش و سنجش کل دانشگاه پیام نور اشاره کرد. ابوالحسنی در اولین اقدام تنی چند از مدیران بانک سرمایه را از کار برکنار کرده است. دستیابی طیف احمدی نژاد به این ارگان مالی زنگ خطر بزرگی برای سهامداران خرد و سپرده گذاران این بانک محسوب می شود که توصیه شده است مردم سریعا منابع مالی خود را از این بانک خارج نمایند

بسیاری از دوستان را دیده ام که لینک کامران نجف زاده را در وبلاگ یا سایت خود گذاشته اند و یا اینکه از او به عنوان کسی که حساب او از بقیه صدا و سیما جدا است برخورد می کنند . لازم دیدم برای روشن شدن افکار عمومی واقعیت را بیان کنم تا شاید دوستان تجدید نظر نمایند .

کامران نجف زاده از جوانی برای موسسه کیهان کار می کرد . مدتی در کیهان بچه ها و مدتی در کیهان ورزشی مشغول به کار بود تا اینکه کم کم مطالب او در روزنامه کیهان مشاهده گردید . ستونی در صفحه 14 کیهان (اخبار داخلی ) داشت و مطالب او با نام کامران .ن چاپ می گردید با پیروزی خاتمی در انتخابات شاهد مقالات تند نجف زاده علیه اصلاح طلبان بودم . او با همین سبکی که گزارش‌هایش را می‌نویسد در روزنامه مطلب می نوشت و با طعنه اصلاح طلبان را به باد انتقاد می گرفت . این آخر کاریها مطالبش را با نام کامل چاپ می‌نمود تا اینکه با پیشنهاد و توصیه حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان راهی صدا و سیما گردید .شما با خود فکر نمی‌کنید که این جوانک چگونه یک شبه سر از برنامه های خبری صدا و سیما در آورد ؟ علت آن توصیه مقامات برای بکار گیری او بود . کم کم سبک گزارشگری و خبر نویسی او به دیگر گزارشگران صدا و سیما سرایت کرد و برای خود نوچه هایی دست و پا نمود .

نجف‌زاده به همراه همین نوچه‌ها و پشتیبانی ضرغامی‌ بخش خبری 20:30 را راه‌اندازی نمود . این بخش خبری سعی کرد با عبور از برخی از خط قرمز‌های صدا و سیما برای خود مخاطبانی جذب نماید و در این کار نیز موفق بود .

اگر تیتراژ ابتدایی خبر 20:30 را به یاد داشته باشید که در آن نجف زاده به ساعت خود نگاه می کرد تا به ساعت 20:30 برسد و بعد اخبار شروع شود از نقش وجایگاه نجف‌زاده در این بخش خبری آگاه می شوید .

از یک سال مانده به انتخابات و زمزمه حضور خاتمی نجف زاده بدجوری به تکاپو افتاد تا بین او و مهدی کروبی دیگر کاندیدای اصلاح طلبان اختلاف افکنی کند نمونه آن پخش قسمتهای جزئی از سخنرانی کروبی بود که از برخی دیگر از اصلاح طلبان انتقاد می کرد . البته اگر قرار بود متنی و یا گزارشی علیه خاتمی و دیگر اصلاح طلبان در 20:30پخش شود هرگز نجف زاده این خبر را قرائت نمی کرد بلکه آن را می‌نوشت و به دیگر مجریان می‌داد تا آنها این خبر را بخوانند با این کار نجف زاده خود را نوک پیکان انتقادات اصلاح طلبان مصون نگه می‌داشت .

البته کامران نجف زاده فرد بسیار باهوشی است و از هر موقعیتی برای بالا بردن محبوبیت خود استفاده می کند مثلا در جریان برنامه نود شدیدا از فردوسی پور حمایت کرد چون می‌دانست این برنامه مخاطبان بسیاری دارد و یا اینکه از محبوبیت فرهاد استفاده می‌کند و در گزارش های خود از ترانه های این خواننده فقید استفاده می کند .

مطالب فوق جهت اطلاع دوستان نوشته شده تا چهره واقعی نجف زاده برای دوستان روشن گردد .برای اثبات نوشته ها و همچنین همکاری نجف زاده با شریعتمداری و کیهان می‌توانید به آرشیو روزنامه کیهان در سال های 77 تا 80 مراجعه نمایید

نگاه رسانه های جهان به نماز جمعه این هفته تهران: معترضان در ایران می خواهند در نماز جمعه این هفته شرکت کنند. ـ
روزنامه " کریستین ساینس مانیتور " در آمریکا، اقامه نماز جمعه این هفته تهران از سوی هاشمی رفسنجانی را نقطه ای دیگر از رویارویی دو جناح عمده قدرت در ایران می داند. این روزنامه می نویسد که معترضان در ایران می خواهند در نماز جمعه این هفته شرکت کنند



خلاصه حواستان باشد که قضیه حیثیتی شده... و نگران مصادره شدن حضور مان به نفع هاشمي و نظام هم نباشید؛ دیگر همه می‌دانند که چه خبر است.



خبر نماز جمعه سبز در رسانه‌های دنیا از همين حالا پيچيده است.



شركت در نماز جمعه اين هفته و راهپيمايي بعد از آن براي جنبش سبز ، ارزش هاي استراتژيك فراواني دارد:

1- مذهبي هاي طرفدار جنش سبز هم مي آيند

2- نماز جمعه از انحصار حضور طرفداران كودتاچي ها بيرون مي آيد.

3- بازتاب جهاني آن بسيار مهم است.

4- احتمال سركوب بسيار كم است.

5- همان سه ميليون نفري كه دوشنبه بيست و پنج خرداد از امام حسين تا آزادي آمدند ، اين جمعه هم بيايند عالي است.

6- نافرماني هاي مدني و تحريم صدا و سيما و ... خوب است ولي هيچ چيزي مانند حضور ميليوني مردم ، تاثير داخلي و خارجي ندارد. بايد از هر فرصتي براي راهپيمايي آرام استفاده كرد.

و دهها دليل ديگر

این چند خبر ونظر از طریق ایمیل دریافت شده است و منبعش ناپیداست.



نام
پیام
Write all letters which are not black!
حروفی که سیاه نوشته نشده در پنجره وارد کنید.

روز نوشتها

یادها

شعرها

از دیگران

من و جنهایم

داستانها

انتخابات